Poranek filozoficzny - 4 edycja

PORANKI FILOZOFICZNE W POLSKIM to nasza propozycja warsztatów dla najmłodszych widzów. Cykl spotkań edukacyjnych przygotowaliśmy wspólnie z Pracownią Filozoficzną EUREKA Joanny Wągiel. Jego celem jest zachęcenie dziecka do samodzielnego myślenia oraz dodanie mu odwagi w zadawaniu trudnych pytań i w domaganiu się odpowiedzi na nie od nas – dorosłych.

Z radością zapraszamy wszystkie dzieci do udziału w czwartej już edycji PORANKÓW FILOZOFICZNYCH W POLSKIM. Dzięki zdobytym doświadczeniom, Państwa zaangażowaniu, a także uwagom i opiniom dzieci uczestniczących w poprzednich edycjach, rozbudowujemy formułę zajęć. Do prowadzącej dołączą aktorzy Teatru Polskiego Marta Alaborska i Wojciech Czerwiński, wprowadzamy także Kartę Młodego Filozofa, która pozwoli Państwa pociechom usystematyzować zdobywanie kolejnych stopni „filozoficznego wtajemniczenia”, a także będzie przepustką do udziału w innych wydarzeniach organizowanych przez Teatr Polski dla młodych widzów.

Przyznacie Państwo, że w dzisiejszym świecie coraz trudniej być dorosłym, a co dopiero dzieckiem. Spróbujmy zatem dać naszym dzieciom szansę na zdobycie dodatkowej umiejętności, która może ułatwić im bycie szczęśliwymi dziećmi, a w perspektywie szczęśliwymi dorosłymi.
Serdecznie zapraszam!
Andrzej Seweryn

Warsztaty powstają we współpracy z Pracownią Filozoficzną Joanny Wągiel

Czy warto filozofować z dziećmi? Jakie są z tego korzyści?
Dyskusja w zbliżonym wiekowo gronie zwiększa swobodę językową, umiejętność koncentracji, zdolność do refleksji, rozwija umiejętności społeczne, wzmacnia poczucie własnej wartości. W dzisiejszym świecie informacja jest niezbędna, aby przetrwać. Ale czy każda? Chcemy nauczyć dzieci wybierać te niezbędne, chcemy, aby zaczęły się zastanawiać. Media proponują dziś konsumpcyjny model życia, nie unikniemy z nim konfrontacji, dzięki filozofowaniu Twoje dziecko będzie dorastało bardziej świadomie.
Dlatego, że chcesz mieć mądre, twórcze dziecko, zapraszamy…

TERMINY I OPISY WARSZTATÓW:

20 lutego - Duma, co to takiego?
27 lutego - Czy można zatrzymać czas?
12 marca - Co dwie głowy to nie jedna, czyli o współpracy.
19 marca - Skąd wiem, że postępuję sprawiedliwie?
9 kwietnia - Co to znaczy być odpowiedzialnym?
16 kwietnia -  Co znaczy być wiernym sobie?
14 maja - Czy wolność ma granice?
21 maja - Czy istnieje tylko jedna prawda?
11 czerwca -  Po co ludzie filozofują?
18 czerwca - Spotkanie niespodzianka (wszystkie grupy wiekowe o godz. 11.00)

Warsztaty odbywają się w trzech grupach:
o godz. 10.00 (dzieci 6-8 lat jednorazowe wejście, bez Karty Młodego Filozofa),
o godz. 11.00 (6-8 lat z Kartą Młodego Filozofa),
o godz. 12.00 (dzieci 9-11 lat).

UWAGA:
18 czerwca, o godz. 11.00 spotkanie dla wszystkich grup wiekowych.
UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU FILOZOFICZNEGO - dzieci zadają pytania filozofowi. Spotkanie niespodzianka.

W warsztatach dzieci uczestniczą samodzielnie – prosimy o nabywanie biletów wyłącznie dla dzieci.
Zapraszamy uczestników wejściem służbowym do budynku Teatru, od strony Pasażu Arnolda Szyfmana.

INFORMACJE I REZERWACJE:
Biuro Obsługi Widzów tel. 22 826 49 18, e-mail
Udział w warsztacie 12 zł/os. Z biletem na spektakle z cyklu "Teatr Polski Dzieciom" 5 zł/os. (Jeden bilet upoważnia do tańszego wstępu na pojedyncze zajęcia.)
Karta Młodego Filozofa* 100 zł/os.
Liczba miejsc ograniczona.

Karta Młodego Filozofa- karnet umożliwiający wstęp na wszystkie Poranki z IV edycji cyklu (10 spotkań).
Karnet dostępny wyłącznie w kasie Teatru Polskiego im. Arnolda Szyfmana upoważnia do zakupu biletów (dla dziecka i jednego opiekuna) na spektakle z cyklu Teatr Polski dzieciom ze zniżką 15%.

SZCZEGÓŁOWY OPIS WARSZTATÓW:

14 maja - Czy wolność ma granice?

MŁODSZA GRUPA
Karolu Gustawie, pozapalałem w domu wszystkie lampy! Poinformował mrówkojad...

Fragment opowiadania "Nieskończoność kosmosu - Z sensu życia" Lotty Olsson i Marii Nilsson Thore zainspiruje uczestników do podjęcia dyskusji na temat wolności.
Co to znaczy być wolnym. Czy wolność jest możliwa, i w jaki sposób? Dlaczego ludzie dyskutują o wolności? Czy prawdziwa wolność powinna mieć granice? Dlaczego ludzi rezygnują z wolności, czy istnieje jakaś sfera życia w której wolność totalna dopuszczamy? Czy wolność i samowola to pojęcia zamienne? Czy i gdzie znajdują się gdzieś granice wolności?
Postaramy się w wesołej atmosferze, sprzyjającej wyrażaniu własnych myśli i sądów odpowiedzieć na te pytania, i na inne, które pojawią się w trakcie dyskusji. Być może poruszymy problematykę szczęścia, państwa., determinizmu.
Info dla Rodziców: Definicja wolności, wokół której będziemy dyskutować to brak przymusu, możliwość dokonywania wyborów. Nawiążemy do kartezjańskiego rozumienia wolności jako źródła godności człowieka. Postaramy się rozróżnić wolność prowadzącą do szczęścia i wolność totalną ( samowolę) prowadzącą do chaosu.

STARSZA GRUPA
Gdyby człowiek był sam, wolność w ogóle nie mogłaby się pojawić...
Fragment eseju Tadeusza Gadacza "Wolność i autentyczność" zainspiruje uczestników do podjęcia dyskusji na temat wolności.
Co to znaczy być wolnym. Czy wolność jest możliwa, i w jaki sposób? Dlaczego ludzie dyskutują o wolności? Czy prawdziwa wolność powinna mieć granice? Dlaczego ludzi rezygnują z wolności, czy istnieje jakaś sfera życia w której wolność totalna dopuszczamy? Czy wolność i samowola to pojęcia zamienne?
Postaramy się w wesołej atmosferze, sprzyjającej wyrażaniu własnych myśli i sądów odpowiedzieć na te pytania, i na inne, które pojawią się w trakcie dyskusji. Być może poruszymy problematykę szczęścia, państwa., determinizmu.
Info dla Rodziców: Definicja wolności, wokół której będziemy dyskutować to brak przymusu, możliwość dokonywania wyborów. Nawiążemy do kartezjańskiego rozumienia wolności jako źródła godności człowieka. Postaramy się rozróżnić wolność prowadzącą do szczęścia i wolność totalną (samowolę) prowadzącą do chaosu.

Dotychczasowe spotkania w ramach cyklu:
> I EDYCJA CYKLU
> II EDYCJA CYKLU
> III EDYCJA CYKLU

PARTNER CYKLU:
Dziecko w Warszawie - logo



 
 
 
Uwaga: ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji o celu ich używania i zmianie ustawień przeglądarki znajdziesz tutaj. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czym są pliki "cookie" - „ciasteczka”?


Poprzez pliki „ciasteczka” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies, wykorzystywane są w celu: tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych dostosowanie zawartości i wyglądu strony do preferencji użytkownika

Używane ciasteczka na naszej stronie


  1. PHPSESSID - identyfikator sesji użytkownika
  2. PersistentQueueNumber,manageableQueueCookie0 – przechowuje kolejkę zdjęć
  3. CMS_DEBUG – debugowanie strony
  4. jsltTestCookie – testowe ciasteczko
  5. CookieInfo - informacja o wyświetleniu powiadomienia dotyczącego użycia przez stronę plików cookies
  6. __utmaa, __utmab, __utmac, __utmaz - używane są przez usługę Google Analytics która pozwala na generowanie statystyk strony www
  7. x-src, datr - używane przez facebook.com
  8. demographics ,dkv, VISITOR_INFO1_LIVE,use_hitbox,PREF - youtube.com

Zmiana ustawień ciasteczek (cookies) w przeglądarkach:


- Opera
- Firefox
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari

Wyłączenie akceptacji ciasteczek znacznie ogranicza funkcjonalność większości podstron witryny.